Brein


Vandaag, zaterdag 6 juni 2009, kostte De Morgen plotsklaps 20 eurocent meer. Daardoor is de lezer voortaan 2,40 euro kwijt als hij tot zondag wil lezen. Ondanks die prijsverhoging is het meest prominente woord op de cover: ‘Gratis’. Maar dat slaat dan weer op het eerste boekje van de nieuwe reeks ‘Doordenkers’. Rudy Collier, onvolprezen brein achter het DM Magazine, was zo gepakt door dat nieuwe marketinginitiatief dat hem in z’n voorwoord de volgende woorden ontglipten:

Voorwoord Rudy Collier 6/6/09

Wat verder wordt de heer Collier helemáál lyrisch, zodanig zelfs dat hij de dichterlijke vrijheid aangrijpt om de heilige wetten van de taalkunde genadeloos in de prak te rijden:

Rudy Collier schrijft

9 comments

  1. Ah, de grote literator slaat weer toe. Waarom zou je eindredacteurs in dienst houden als je Rudy Collier hebt?

      1. ‘Als’ is een mooi woord als je het in de voorwaardelijke wijs uitspreekt.

    1. Ik heb er al van gehoord. Helaas ben ik op dit vroeg uur, ondanks mijn brandende nieuwsgierigheid, nog te lui om beneden de krant te halen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s