Vandaag, zaterdag 6 juni 2009, kostte De Morgen plotsklaps 20 eurocent meer. Daardoor is de lezer voortaan 2,40 euro kwijt als hij tot zondag wil lezen. Ondanks die prijsverhoging is het meest prominente woord op de cover: ‘Gratis’. Maar dat slaat dan weer op het eerste boekje van de nieuwe reeks ‘Doordenkers’. Rudy Collier, onvolprezen brein achter het DM Magazine, was zo gepakt door dat nieuwe marketinginitiatief dat hem in z’n voorwoord de volgende woorden ontglipten:
Wat verder wordt de heer Collier helemáál lyrisch, zodanig zelfs dat hij de dichterlijke vrijheid aangrijpt om de heilige wetten van de taalkunde genadeloos in de prak te rijden:
Ah, de grote literator slaat weer toe. Waarom zou je eindredacteurs in dienst houden als je Rudy Collier hebt?
Hij is mis. Ik heb zijn brein voor hem uitgeprint. Het is gelukt, maar er stond niks op het blad.
😀
Blijven delen, die blunders. Zo blijf je toch een beetje eindredacteur van De Morgen. ^^
… als je dat zou willen?
‘Als’ is een mooi woord als je het in de voorwaardelijke wijs uitspreekt.
Heerlijk edito van ’s mans pen deze morgen. Rancune verpakt in gammele volzinnen, om van te snoepen.
Ik heb er al van gehoord. Helaas ben ik op dit vroeg uur, ondanks mijn brandende nieuwsgierigheid, nog te lui om beneden de krant te halen.